Mam bazę 13 klientów, do tego dopisane kilka, kilkanaście urządzeń. Łączna wielkość folderu z bazą danych to 2,1MB. Program uruchamiany w trybie zgodności z Windows XP SP3. Czas otwarcia bazy danych to 3-5 minut, a czasem zwiecha i wtedy kasowanie folderu i odtwarzanie z backupu. Gdy próbuję jako administrator wtedy baza otwiera się identycznie, ale całkowite zwiechy występują częściej. Komputer wydajny, bo i5 z 8GB RAM. Aktualna wersja 3.09, ale na poprzednich było to samo. Jakieś propozycje co z tym zrobic??
Reinstalacja sinika baz danych i calego prgramu moze cos pomoze, bo to sytuacja bardzo nienormalna. Takie otwieranie praktycznie czystych baz powinno trwac poniej sekundy na takiej maszynie.
Przed chwilą przeinstalowałem cały program wraz z bazą BDE. Niestety nawet na pustej bazie dzieje się to samo, ewidentnie wskazywało by to na kłopoty z samym silnikiem BDE. Zobaczę jutro w pracy na Windows 7 32 bit, jak tam się będzie to zachowywać.
A trwają może jakieś przymiarki związane z przejściem na MySQL??
Niestety też zmagam się z problemem dostępu do bazy danych przez sieć na W7 x64. Oczywiście, że baza MySQL również może się popsuć ale odpadł by problem korzystania z samby. Znaczna cześć użytkowników Pyxisa używa również Intruxa gdzie mysqld leży i się kurzy, a można by go z powodzeniem zaprzęgnąć do tego celu.
Po dłuższym czasie mogę chyba coś dodać. Albo wersja 3.13 wprowadziła jakieś zmiany, bo wszystko działa idealnie, albo problemem był Avast, bo aktualnie używam NIS i wszystko działa szybko i bezproblemowo. Więc jeśli ktoś nadal ma problemy z PYXIS i dostępem do bazy danych, to wyłącznie AVAST-a i napiszcie czy pomogło.