Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 4:55 pm


reczne przestawianie kolejnosci wpłat

Jakie funkcje dodać, co ulepszyć...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Jardo

  • Posty: 431
  • Rejestracja: pt lut 12, 2010 10:26 pm

reczne przestawianie kolejnosci wpłat

Postndz gru 23, 2012 3:28 pm

Ze względu iż program księguje wpłaty po kolei nie uwzględniając tytułu wpłaty do konkretnego miesiąca (wiem i rozumiem - automatyzacja tego jest praktycznie niemożliwa) zdarza się czasem że brakuje nam wpłaty za jakiś miesiąc do tyłu - trzeba więc wystawić wezwanie do zapłaty. No ale: klient ma nieopłacony załóżmy sierpień, to program wykazuje mu zaległość za listopad mimo że w wpłatach jest opłata za listopad - klient ma dowód wpłaty - więc wezwania do zapłaty nie mogę mu wystawić za listopad, tylko za sierpień. Program oczywiście tego nie wydrukuje bo sierpień jest prawidłowo zaksięgowany. Pozostaje więc mozolne poprawianie tabeli opłat, pozycja po pozycji aż rozliczenia będą wg indexów do właściwych numerów faktur.

Tutaj wielka prośba do autora aby wprowadził jakiś mechanizm korekty półautomatycznej: Ja wskazuje jaki miesiąc jest nieopłacony, a program automatycznie usuwa wpis wpłaty za ten miesiąc, odznacza w wykazie faktur że faktura z tego miesiąca jest nierozliczona oraz dźwiga wpłaty w tabeli opłat o jeden w górę dla każdych następujących po sobie miesiącach. Nie wiem czy wystarczająco jasno to opisałem ale mam nadzieję że coś takiego ułatwi życie nie tylko mnie.
Offline

Pyxis

Site Admin

  • Posty: 2142
  • Rejestracja: pn wrz 29, 2008 11:40 pm
  • Lokalizacja: Strzegom

Postndz gru 23, 2012 10:27 pm

Masz z tym faktycznie problem, czy tylko Ci sie wydaje, ze tutaj jest jakis problem?
Piotr Szkut - PYXIS
Offline

Jardo

  • Posty: 431
  • Rejestracja: pt lut 12, 2010 10:26 pm

Postwt gru 25, 2012 11:07 am

To jak wg autora powinienem postąpić w takim przypadku?
Offline

Pyxis

Site Admin

  • Posty: 2142
  • Rejestracja: pn wrz 29, 2008 11:40 pm
  • Lokalizacja: Strzegom

Postwt gru 25, 2012 11:14 am

Ale w jakim przypadku? Napisz, z czym miales problemy w kontaktach z klientami.
Piotr Szkut - PYXIS
Offline

wrobli

  • Posty: 308
  • Rejestracja: pt kwie 15, 2011 11:32 am
  • Lokalizacja: Kramsk

Postwt gru 25, 2012 11:25 am

Nie bardzo rozumiem problem, przeciez kogo interesuje co klient wpisuje w tytule wplaty, jak wpisze grudzien a nie wplaci za listopad to ksiegujesz grudzień/
Dla mnie nie ma to wielkiego sesnsu, robisz zestawienie wplat z datami tam widac odrazu w ktorym mc nie wplynela wplata i wszystko. Druga sprawa ze klient musi miec potwierdzenie na kazda fv nie ma choc na jedna to nie wazne o jaka bedziesz go scigal i tak wygrasz bo nie ma poparcia na wszystkie.
Offline

Pyxis

Site Admin

  • Posty: 2142
  • Rejestracja: pn wrz 29, 2008 11:40 pm
  • Lokalizacja: Strzegom

Postwt gru 25, 2012 11:28 am

Dokladnie. Tak to wlasnie wyglada w praktyce.
Piotr Szkut - PYXIS
Offline

Jardo

  • Posty: 431
  • Rejestracja: pt lut 12, 2010 10:26 pm

Postwt gru 25, 2012 2:28 pm

Widzę że niejasno tłumacze:

Klient w wpłatach opisuje za kiedy wpłaca, załóżmy:
wrzesień, listopad i grudzień, Pyxis księguje te wpłaty na wrzesień, październik i listopad i wykazuje brak wpłaty za grudzień. I to ogólnie jest w porządku - taki algorytm i tego nie neguję. Ale muszę wystawić klientowi wezwanie do zapłaty za zaległy miesiąc. Ale nie mogę tego zrobić za grudzień bo na tenże miesiąc opłata jest. Muszę wystawić wezwanie za październik. I tutaj jest problem bo za ten miesiąc wpłata jest zaksięgowana. W takim wypadku ręcznie i mozolnie przesuwam te wpłaty w tabelach opłat aby wykazać opłacone miesiące wg wpłat klienta.

Wobec tego chciałbym aby program wspomógł ten proces.

Nie mam zamiaru wysyłać wezwania na opłacone wg klienta miesiące i tłumaczyć się dlaczego tak to mam zaksięgowane a nie inaczej.


Pyxis pisze:Masz z tym faktycznie problem, czy tylko Ci sie wydaje, ze tutaj jest jakis problem?

Taka odpowiedź prawdę mówiąc jest ironiczna i lekceważąca - nie tego się spodziewałem po Autorze, naprawdę.


wrobli pisze:Nie bardzo rozumiem problem, przeciez kogo interesuje co klient wpisuje w tytule wplaty, jak wpisze grudzien a nie wplaci za listopad to ksiegujesz grudzień


Dokładnie, tylko że jeśli lecą płatności masowe to możliwe że od razu się tego nie zauważy, na bieżąco to jest dość łatwo poprawić - gorzej jak spostrzeżemy się miesiąc, dwa lub później - wtedy pomoc programu w poprawieniu tego bardzo by się przydała.
Offline

Pyxis

Site Admin

  • Posty: 2142
  • Rejestracja: pn wrz 29, 2008 11:40 pm
  • Lokalizacja: Strzegom

Postwt gru 25, 2012 3:33 pm

Program drukuje taki wezwanie z zestawienie faktur. Klient dokladnie widzi co ma nieoplacone.

Nikogo nie lekcewaze, tylko po prostu pytam na ile probrm jest praktyczy a na ile jest wydumany. Sam tez mam testowa siec na niespelna 700 userow i przez 7 lat taki problem jak opisujesz nie wystapil. Stad moj sceptycyzm przed robieniem funkcji, ktore automatcznie mieszajac sobie w tabeli oplat. To krok w kierunku chaosu.
Piotr Szkut - PYXIS

Wróć do Propozycje użytkowników

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości

cron