Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:51 pm


[prawo] Zachowanie ciągłości świadczenia usługi

Inne tematy dotyczące Pyxisa.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

KolNet

  • Posty: 81
  • Rejestracja: wt lis 19, 2013 10:26 am

[prawo] Zachowanie ciągłości świadczenia usługi

Postczw paź 29, 2020 1:28 am

Czytałem ustawę Prawo telekomunikacyjne które zacznie obowiązywać od 21 grudnia 2020 r.
W ustawie pojawiły się nowe "obowiązki" dostawcy usługi dostępu do Internetu a mianowicie art. 72a, 72b, 72c, 74a i 78a plus kara pieniężna w art. 209 pkt. 17a.

W skrócie: dostawcy mają zapewnić możliwość zmiany dostawcy Internetu w czasie poniżej 24h na życzenie klienta. Proces obecnie wygląda na upierdliwy ale niestety obowiązkowy (jeśli jest to technicznie wykonalne). Poniżej cytat z ustawy która wejdzie w życie (oczywiście zmieniana przez ustawę Covidową - a jak). Pod ustawą daje link z PDF do uproszczonego zarysu jak to miałoby działać według UKE.

Kod: Zaznacz cały
Art.  72a.  [Zachowanie ciągłości świadczenia usługi dostępu do Internetu w przypadku zmiany dostawcy tej usługi]
1.  Abonent będący stroną umowy z dostawcą usługi dostępu do sieci Internet w przypadku zmiany dostawcy tej usługi ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
2.  Nowy dostawca usługi dostępu do sieci Internet aktywuje tę usługę w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z abonentem, jednak nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia umowy z dotychczasowym dostawcą usług dostępu do sieci Internet, potwierdzonym niezwłocznie na trwałym nośniku.
3.  Dotychczasowy dostawca usługi dostępu do sieci Internet jest obowiązany świadczyć usługę na dotychczasowych warunkach do czasu uzgodnionego przez nowego dostawcę usług dostępu do sieci Internet z abonentem terminu aktywacji tej usługi.
4.  Dotychczasowy i nowy dostawca usługi dostępu do sieci Internet są obowiązani zapewnić możliwość realizacji uprawnień abonenta, o których mowa w ust. 1 i 2, przez stworzenie odpowiednich warunków technicznych i organizacyjnych.
5.  W przypadku rozwiązania umowy o świadczenie usługi dostępu do sieci Internet, w ramach której dostawca usług zapewniał dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z jego nazwą handlową lub znakiem towarowym, abonent może żądać od dostawcy zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania umowy.


Przykład procedury od UKE
https://www.uke.gov.pl/download/gfx/uke/pl/defaultaktualnosci/36/347/5/proces_tymczasowy_-_zach._ciaglosci_internetu_v2020_08_28.pdf

Zamieszczam jako ciekawostkę bo ratuje nas zapis o możliwości technicznej (a pod brak możliwości technicznej wszystko można podstawić). Więc nie panikujcie na zapas.

Wróć do Sprawy różne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości